For information about Piano Sky – The Flying Piano, please contact Cardinali Group

Per informazioni sullo spettacolo Piano Sky – The Flying Piano, si prega di contattare Cardinali Group 

email: info@cardinalieventi.com

Flying Piano

This is a high visibility show, performed raised off the ground by a few metres and that can therefore be enjoyed by a large number of people, in any space. Its creator is a young creative man, named Daniele Bonato, founder of the company Cardinali Group, and Renata Benvegnù works in his team as a pianist.

Like a metaphor of music in flight, a piano with a pianist playing live music is lifted by coloured balloons to a height of 3 metres. The height is specifically planned to maintain emotional contact with the live musical performance.

The structure was created ad hoc and certified by an engineering firm, with IEC and ISO certification and approval, making it suitable also for non-European countries.

The entire installation is very rapidly assembled on site, complete with sound and light systems.


To contact Cardinali Group: 

Visit the website: www.cardinalieventi.com

e-mail: info@cardinalieventi.com

tel. +39 348 4096222

Piano Sky

È uno spettacolo di grande visibilità, che si realizza a qualche metro da terra ed è quindi fruibile da un ampio numero di persone, in qualsiasi spazio. 

Come una metafora di musica in volo, un pianoforte con una pianista che suona dal vivo viene sollevato da palloncini colorati e portato a 3 metri d’altezza. L’altezza è studiata proprio per mantenere il contatto emozionale con la performance musicale dal vivo. 

Il suo inventore è un giovane creativo padovano, Daniele Bonato, fondatore di Cardinali Group. Renata Benvegnù fa parte del suo team in qualità di pianista.

La struttura è stata creata ad hoc e asseverata da uno studio di ingegneria, certificata e omologata ICE e ISO, quindi adatta anche ai paesi extra-europei.

Tutta l’installazione viene montata sul posto, in tempi rapidi, completa di impianto audio e luci.


Per contattare Cardinali Group: 

Visitare il sito: www.cardinalieventi.com

e-mail: info@cardinalieventi.com

tel. +39 348 4096222

Scroll to Top